کانون‌های وحدت و رسانه باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران، مسابقه کتابخوانی و حلقه مطالعاتی کتاب «پی‌گیر اخبار نباشید» را برگزار می‌کنند.

به گزارش کانون رسانه باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران؛ کتاب «پی‌گیر اخبار نباشید» نوشته رولف دوبلی با ترجمه عادل فردوسی‌پور، بهزاد توکلی و علی شهروز، در پاییز ۱۳۹۹ به فارسی منتشر شده است. کانون‌های وحدت و رسانه باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران، مسابقه کتابخوانی این کتاب را در حلقه مطالعاتی کاوه از ۱۰ تا ۲۰ آذر برگزار می‌کنند.

در معرفی این کتاب آمده است: "کتاب «پی‌گیر اخبار نباشید» نوشته‌ رولف دوبلی با ارائه تکنیک‌هایی کاربردی به شما کمک خواهد کرد تا روزگار خود را بهتر و با کیفیت بالاتری بگذرانید.

رولف دوبلی در این کتاب به مانند دیگر آثارش در پی راهی برای رسیدن به زندگی شاد و آرام است. او با بررسی این مهم به عوامل مخربی می‌پردازد که ما را از این مسیر دور می‌کند و مانعی برای رسیدن افراد به زندگی حقیقی است.

در واقع کتابی که اکنون در دستان خود دارید به اخبار و نقشی که در زندگی افراد می‌گذارد، پرداخته و شامل دلایلی برای عدم توجه به اخبار، تحقیقاتی در مورد تأثیر خواندن اخبار و نکاتی در مورد چگونگی از بین بردن این عادت است. در دنیای امروز اخبار از یک نوع سرگرمی بی‌خطر به یک سلاح کشتار جمعی مبدل شده که به طور مستقیم بر روی سلامت روان انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. حال رولف دوبلی قصد دارد تا شما را از شر این سلاح خطرناک راحت کند.

اخبار بر روی زندگی و آرامش روانی افراد تاثیری شگرف دارد به طوری که می‌تواند زندگی آن‌ها را مختل ساخته و از لحاظ روانی بر روی افراد تاثیری منفی بگذارد. در حال حاضر اعتیاد به دنبال کردن اخبار آن‌چنان فراگیر شده که رهایی از آن چندان کار آسانی نیست."

مسابقه این کتاب شامل ۳ مسابقه می‌شود. بخش اول شامل ارزشیابی دانسته‌های مطالعه کنندگان از طریق آزمون است. بخش دوم شامل تولید محتوای نوشتاری و صوتی مخاطبان در زمینه فهم مفاهیم کتاب است و بخش سوم شامل تولید محتوای ویدئویی ارائه کل کتاب است.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی دو کانون وحدت و رسانه باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران،( تلگرام:UTmasc و Vahdat_ut و اینستاگرام Vahdat_ut و UT.masc) و از طریق باکس نظرات زیر  نسبت به اعلام علاقه مندی به شرکت در مسابقه اقدام کنند.