جشن مجازی یلدای نیکی دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ و به صورت برخط برگزار شد.

به گزارش کانون رسانه باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران؛ نزدیک به ۵۰۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه تهران از طریق صفحه اینستاگرامی و ۳۰۰ از نفر از طریق کانال آپارات این مراسم را که  به همت کانون نیکوکاری والعصر باشگاه دانشجویان و همکاری دبیرخانه شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه تهران و کانون رسانه باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران، برگزار شد را مشاهده کردند.

این جشن که بزرگترین جشن یلدای دانشجویی دانشگاه بود، برای اولین بار در فضای مجازی و با هدف افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان دانشگاه برگزار شد.

همچنین به مناسبت تقارن شب یلدا با روز پرستار و میلاد حضرت زینب (س) در بخشی از این مراسم، همسر شهید اسداللهی، دانشجوی شهید مدافع حرم دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، حضور یافت و با تماس برخط از کادر درمان بیمارستتن آیت الله کاشانی تقدیر و تشکر کرد.

در بخش دیگری از این مراسم، دکتر سید جمال موسوی، مدیرکل حوزه ریاست و مشاور رئیس دانشگاه تهران، دکتر هادی استاد دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دکتر چینی استاد دانشکده مهندسی مکانیک پردیس دانشکده‌های فنی به شعرخوانی و خاطره‌گویی و صحبت درباره شب یلدا پرداختند.

در این مراسم که سعید بیابانکی اجرای آن را برعهده داشت، افشار مقدم استندآپ کمدی اجرا کرد و علاوه بر حضور و اجرای موسیقی شهرام نیک‌یار، کانون موسیقی باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران نیز به اجرای موسیقی سنتی پرداخت. جواد دارا نیز به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) به مولودی خوانی پرداخت.

همچنین در این مراسم، از سوی کانون نیکوکاری والعصر، و توسط دکتر سید جمال موسوی، مدیر کل حوزه ریاست و مشاور رئیس دانشگاه، از دکتر محمدعلی زارع چاهوکی به پاس زحمات و حمایت‌های وی از حوزه فعالیت‌های خیریه در دانشگاه تقدیر شد و جایزه «والعصر» به وی اهداء شد. این جایزه سالانه، از سوی کانون نیکو کاری والعصر به افرادی که بیشترین تأثیر را در فعالیت‌های خیرخواهانه و گسترش امور داوطلبانه دارند؛ اهداء می شوند.

در حاشیه این مراسم، ۲۰۰ بسته از لوازم التحریر به ارزش ۴۰ ملیون تومان برای دانش‌آموزان مناطق محروم تهییه و ارسال شد. همچنین ۷۰ بسته های معیشتی برای ارسال به دانشجویان ساکن در خوابگاه متأهلین تهییه شد.