اهمیت نشریات دانشجویی
امروزه نشریه یکی از موثرترین رسانه ها در حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی محسوب میشود. اهمیت کنش‌گری در این حوزه بیشتر از این منظر قابل توجه است که نشریه بعنوان یک رسانه نوین می تواند تمدن ساز یا تمدن سوز باشد ؛ لذا کنش‌گری آگاهانه در این حوزه امری بسیار مهم و ضروری میباشد و به همین جهت لزوم فعالیت فرهنگی و اجتماعی با تکه بر اصول تخصصی و حرفه‌ای در حوزه نشریات مسئله‌ای بسیار حائز اهمیت است.
در همین راستا نشریات دانشجویی که از مصادیق بارز فعالیت‌های دانشگاهی است نیز  یکی از شاخص‌ترین و ممتازترین فعالیت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشجویان تلقی میشود که  همچون پل ارتباطی میان فعالان تشکلات دانشجویی ، مسئولین و مخاطبین میباشد.

معرفی نشریه دانشجویی هشتگ
نشریه دانشجویی هشتگ ، نشریه رسمی کانون رسانه باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران است که از آذرماه سال۱۳۹۹ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است. صاحب امتیاز این نشریه کانون رسانه باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران، مدیر مسئول آن آقای علیرضا صبا و سردبیر آن خانم الهام سادات میرسلیمی می‌باشد.
تیم نشریه هشتگ در تلاش است تا با رویکردی نوین در عرصه نشریات دانشجویی قدم نهاده و در قالب یک نشریه چندرسانه‌ای فعالیت نماید.



اهمیت نشریه چندرسانه‌ای هشتگ
افزایش روزافزون استفاده از اینترنت در سراسر جهان، سبب شکل‌گیری رویکرد جدیدی نسبت به دنبال کردن نشریات در فضای مجازی و بستر اینترنت و اقبال عمومی به سوی نسل جدیدی از نشریات شده است.
 به همین جهت به دلیل پیشرفت فناوری  و تکنولوژی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی معاصر ، نسل جدیدی از نشریات در قالب نشریات چند رسانه‌ای (مولتی مدیا) که ترکیبی از عکس،فیلم، انیمیشن، صدا، موسیقی ، متن و .... میباشد در طی سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.
 نشریات چندرسانه ای می توانند تجربیات غنی یادگیری را برای مخاطبین فراهم آورد. یک محیط چندرسانه ای فرصت هایی برای کاربرد متن، گرافیک، عکس، ویدئو و صدا مهیا می کند که اطلاعات را برای افراد شبیه سازی کرده و آن را به صورتهای مختلف  عرضه می دارد .  از آنجایی این نوع از نشریات فضایی تلفیقی و جذابیت بصری بیشتری دارد سبب تحریک انگیزه درونی مخاطبین برای دنبال کردن مطالب و در نتیجه کاربرد بیشتر نشریات چند رسانه‌ای بعنوان رسانه ای نوین عصر معاصر می‌گردد.


علت نامگذاری نشریه هشتگ
از آنجایی که این نشریه بعنوان نشریه رسمی کانون رسانه فعالیت خود را در حوزه نشریات دانشجویی آغاز کرده است؛  با توجه بر مفاهیم حوزه رسانه علی الخصوص رسانه های دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی اسم هشتگ برای این نشریه انتخاب شد.
 بطور کلی هشتگ ابزاری برای رسیدن به یک موضوع در شبکه‌های اجتماعی می باشد که برای شناسایی مطالب مرتبط بکار می روند و امکان دسترسی سریع تر به مطالب مرتبط با موضوعات مورد نظر مخاطبین را در شبکه های اجتماعی به آنان میدهد.
هشتگ ها بنا به کارکرد ساده و عمیقی که دارد تحولات بسیاری در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده است.در مجموع هشتگ نوعی استراتژی در فضای مجازی به شمار می‌آیند تا دسترسی کاربران به مطالب مورد نظرشان سریع‌تر و آسان‌تر صورت بگیرد و همچنین نقش بسزایی در جریان سازی و کنش‌گری اجتماعی افراد در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دارد.
با توجه به نکات فوق بر آن شدیم تا اسم هشتگ را برای این نشریه در نظر بگیریم.