در این روزهایی که بازار ویدئوهای فیک با عنوان دیپ فیک در رسانه‌ها داغ است؛ یک عکاس و گرافیست فرانسوی ۲ سال وقت گذاشته و با استفاده از تکنیک‌های عکاسی و تلفیق آن با جلوه‌های ویژه رایانه‌ای، مجسمه شخصیت‌های کارتونی و ابرقهرمان‌ها را جایگزین مجسمه‌های مشهور در پاریس کرده است!!!

به نقل از خبرگزاری فارس، «بنو لاپخه» (Benoît Lapray) عکاس وگرافیست خلاق فرانسوی است. او متولد سال ۱۹۸۰ و فارغ‌التحصیل رشته هنر، روزنامه‌نگاری و عکاسی در لیون است. لاپره برنده جایزه عکس معماری UPC Découverte در سال ۲۰۰۷ شد و از ۲۰۱۴ در پاریس ساکن شده است و یک آتلیه عکاسی تبلیغاتی دارد.

او اخیراً پروژه‌ای به نام «یادبودها» را خلق کرده که طی آن ابرقهرمان‌ها و شخصیت‌های دنیای سرگرمی را به کمک جلوه‌های کامپیوتری با مجسمه‌های شهری پاریس جایگزین کرده و حاصل آن مجسمه‌های فانتزی جالب توجه است.  خودش در این باره گفته است: یک سال بعد از اینکه به پاریس آمده بودم، هنگام قدم‌زدن در خیابان این ایده به ذهنم رسید که می‌توانم یک پروژه را در اطراف بناهای تاریخی کار کنم؛ یعنی قهرمانان را از فرهنگ عامه با مناظر موجود در بناهای تاریخی پاریس ادغام کنم؛ نوعی ادای احترام به سازندگان این شخصیت‌ها. این ایده را در ذهن داشتم اما تا اینکه در سال ۲۰۱۸ فرصت کردم آن را آغاز کنم. پس از ۲ سال کار روی این پروژه، اکنون ۱۳ تصویر کامل شده است.

او ادامه می‌دهد: قراردادن ابرقهرمان‌ها در بناهای تاریخی «شهرموزه» پاریس راهی بود که تأکید کنم این قهرمانان، امروز بخشی از میراث فرهنگی جهان هستند. متأسفانه به دلایل فنی یا زیبایی‌شناختی، بسیاری از شخصیت‌ها در این پروژه غایب هستند اما این پروژه ادامه‌دار خواهد بود و بسیاری از شخصیت و قهرمان‌های آینده را هم شامل خواهد شد.

لاپخه توضیح داده که برای خلق این تصاویر، ابتدا شخصیت‌ها را از فیلم برداشته، سپس آن‌ها را دیجیتالی کرده و برای اضافه‌کردن عناصر CGI روتوش کرده است. مجسمه‌ها را هم به کمک فرآیند فتوگرامتری در استودیو اسکن کرده؛ در واقع تکنیک‌های قدیمی با مدرن‌ترین شیوه‌ها ترکیب کرده است تا روش جدیدی برای دیدن عکس‌ها خلق کند. 

این عکاس و گرافیست، عکس‌های تهیه‌شده به این شیوه را در تارنمای شخصی خود به فروش گذاشته است؛ به این ترتیب که هر عکس را در سه سایز کوچک (۵۰ در ۶۷,۵ سانتی‌متر)، متوسط (۸۰ در ۱۰۸ سانتی‌متر) و بسیار بزرگ (۱۵۰ در ۲۰۲,۵ سانتی‌متر) و فقط در ۶ نسخه محدود (ادیشن) می‌فروشد.

قیمت هر عکس بستگی به اندازه‌اش و داشتن یا نداشتن قاب، بین ۵۵۰ یورو (۱۶ میلیون تومان) تا ۵۲۰۰ یورو (۱۵۸ میلیون تومان) تعیین شده است.

تصاویری که او خلق کرده است را به نقل از خبرگزاری فارس در زیر می‌بینیم:

تصویر شوالیه تاریکی، بتمن

 

 

شخصیت زن شگفت انگیز

 

 

شخصیت لاک پشت های نینجا

شخصیت دارث ویدر در جنگ ستارگان

شخصیت هالک